Je to jen konec světa
Juste la fin du monde
FRA / CAN 2016
středa | 7. 12. 2016 | 20.00 | titulky | 2D |
Mladý úspěšný dramatik se po 12 letech prožitých ve velkoměstě vrací domů za rodinou, aby oznámil svou blížící se smrt. Svět kosmopolitního muže je však členům rodiny příliš vzdálený a nepředstavitelný, než aby mohlo dojít ke smíření a naplňujícímu prožití posledních společných chvil. Nejnovější film mladého kanadského režiséra Xaviera Dolana, který se svými snímky sbírá ocenění po celém světě.
Drama
Režie: Xavier Dolan
Scénář: Xavier Dolan, Jean-Luc Lagarce (divadelní hra)
Kamera: André Turpin
Hudba: Gabriel Yared
Hrají: Nathalie Baye, Vincent Cassel, Marion Cotillard, Léa Seydoux, Gaspard Ulliel, Arthur Couillard, Stephan Dubeau
Mladý úspěšný dramatik se po 12 letech prožitých ve velkoměstě vrací domů za rodinou, aby oznámil svou blížící se smrt. Svět kosmopolitního muže je však členům rodiny příliš vzdálený a nepředstavitelný, než aby mohlo dojít ke smíření a naplňujícímu prožití posledních společných chvil. Film mladého kanadského režiséra Xaviera Dolana si z festivalu v Cannes odnesl Velkou cenu poroty. Svébytný Dolanův režijní styl doplňuje hvězdné herecké obsazení současné francouzské špičky – Marion Cotillard, Vincenta Cassela nebo Léy Seydoux.
PROČ TENTO FILM?
"Bilance tvorby režiséra Xaviera Dolana je pozoruhodná. Ve 27 letech má za sebou 6 celovečerních filmů a už od Imaginárních lásek, které jsme měli to potěšení distribuovat, sbírá s každým dalším filmem hromady cen na světových festivalech. Už samotný tenhle fakt je trochu provokace. Ani svým tvůrčím stylem ale Dolan nezůstává v klidném konvenčním rybníčku. Dekorativní a vysoce estetizující vizuální pojetí, důraz na emoce i důmyslné použití hudby ve filmu si už od počátku našlo své oddané fanoušky a zapřisáhlé odpůrce. Je jeho tvorba geniální, nebo jen lacině líbivá? Takové debaty se spustí s každým novým filmem. Film Je to jen konec světa v tomto ohledu dostál pověsti svého tvůrce. Po Cannes, kde v hlavní soutěži získal druhé nejvyšší ocenění festivalu, se všude bouřlivě diskutovalo hlavně o něm a publikum se rozdělilo na dva nesmiřitelné tábory. A to je vždycky dobré znamení. Navíc všechny „náplavy“ ve větších městech, které se občas vrací za rodinou, se v tomhle filmu musí najít."
Radka Urbancová, Aerofilms