AVE MARIA A NEJKRÁSNĚJŠÍ SPIRITUÁLY - Tour 2014
pondělí 1. 12. 2014 v 19.00 hodin
Kino Nadsklepí
Předprodej 3. listopadu. Varhaní koncert se zpěvy české mezzosopranistky EDITY ADLEROVÉ, sólistky Le Grand Théâtre du Puy du Fou ve Francii a Tomáše Hály absolventa Pražské konzervatoře v oborech klavír, skladba a varhanní improvizace. Repertoár koncertu je naplněn v první části skladbou Ave Maria ve zpracování různých autorů, druhá část pak přináší nejkrásnější a nejznámější spirituály. Koncertní turné AVE MARIA – TOUR 2014 pod záštitou kardinála Miroslava Vlka.
Program koncertu je naplněn v první části skladbou Ave Maria ve zpracování různých autorů, druhá část pak přináší nejkrásnější a nejznámější spirituály:
- 1. F.J.Seger (1716 - 1782) - Toccata a fuga c moll
- 2. F.Schubert (1797 - 1828) - Ave Maria
- 3. G.F.Handel (1685 - 1759) - Ave Maria
- 4. J.S.Bach (1685 - 1752) - Preludium a fuga c moll (BWV 547)
- 5. J.S.Bach (1685 - 1752) a Ch.Gounod (1818 - 1893) - Ave Maria
- 6. J.Fauré (1845 - 1924) - Ave Maria
- 7. W.A.Mozart (1756 - 1791) - Strahovská improvizace
- 8. Vl.Roubal (1965) - varhanní improvizace
- 9. A.Dvořák (1841 - 1904) - Ave Maria
- 10. G.Caccini (1550 - 1618) - Ave Maria
- 11. A.Dvořák (1841 - 1904) - Preludium pro varhany
- G.Verdi (1813 - 1901) - Ave Maria z opery Otello
- Vl.Roubal (1965) - varhanní improvizace
- Spirituály – výběr slavných spirituálů jako například - Roll Jordan, Roll - It’s Me, o Lord - Steal Away - Swing Low, Sweet Chariot - Deep River
Mezzosopranistka EDITA ADLEROVÁ vystudovala Konzervatoř v Pardubicích. V roce 1991 absolvovala s rolí Carmen v divadle J.K.Tyla v Plzni a stala se tak nejmladší Carmen v historii české opery. Je držitelkou ceny Českého hudebního fondu. Spolupracuje s Českým rozhlasem a Českou televizí. Je sólistkou Le Grand Théâtre du Puy du Fou ve Francii.
Věnuje se převážně koncertní činnosti - zpívá sólové party oratorií s orchestry, účinkuje i v programech s komorním obsazením. Je členkou Originálního hudebního divadla Praha, kde se již po řadu let věnuje interpretaci díla Antonína Dvořáka. Společně se sopranistkou Annou Hlavenkovou založila soubor Canto Dolce, který se zaměřuje na barokní hudbu. Vystupuje na významných mezinárodních festivalech - Pražské jaro, Smetanova Litomyšl, Struny podzimu, Třeboňská nocturna. Spolupracuje s nejznámějšími českými orchestry - Symfonický orchestr hlavního města Prahy FOK, Pražská komorní filharmonie, Státní filharmonie Brno, Barocco sempre giovane, Filharmonie Hradec Králové, Plzeňská filharmonie, Komorní filharmonie Pardubice , Severočeská filharmonie Teplice, Moravská filharmonie Olomouc, Jihočeská komorní filharmonie České Budějovice a předními dirigenty - Serge Baudo, Petr Altrichter, Leonardo Martinez, Jaroslav Krček, Charles Olivieri-Munroe, Jiří Petrdlík, Miriam Němcová, Jan Kučera, Leoš Svárovský, Petr Vronský. V komorních projektech permanentně spolupracuje s vynikajícími umělci - klavíristka Sara Bukowski, varhaník Vladimír Roubal nebo kytarista Miroslav Žára. Spolupodílela se na několika CD. Každoročně koncertuje s vynikajícím Orchestre Philharmonique de Prague, Geneva Production. Její interpretaci mnohých hudebních děl slyšeli posluchači v Německu, Rakousku, Francii, Itálii, Polsku, Slovensku, Rumunsku, Lotyšsku, Moldávii, Španělsku a Maroku. V současné době žije se svým mužem sochařem Václavem Česákem poblíž Prahy.
TOMÁŠ HÁLA absolvoval Pražskou konzervatoř v oborech klavír a skladba. V roce 1990 ukončil studia na HAMU v oborech klavír (J. Páleníček) a dirigování (V. Neumann). Po studiích působil 2 roky jako dirigent opery Jihočeského divadla v Českých Budějovicích. V roce 1992 přijal nabídku nejprve jako asistent dirigenta, později jako dirigent opery Národního divadla v Praze, kde dirigoval například opery W. A. Mozarta: Don Giovanni, Figarova svatba, Kouzelná flétna, Verdiho Sílu osudu, Prokofjevův balet Romeo a Julie, Čajkovského Louskáčka, Polní mši B. Martinů, atd. Tomáš Hála v Národním divadle samostatně hudebně nastudoval a dirigoval Mozartovu Kouzelnou flétnu (režie D. Radok), světovou premiéru opery Emila Viklického Máchův deník (režie N. Vangeli) a zejména Rameauova Castora a Polluxe (režie E. Green), která byla oceněna cenou Českého hudebního fondu jako nejlepší hudební projekt roku. Od roku 2004 navázal Tomáš Hála opět spolupráci s Jihočeským divadlem v Českých Budějovicích, kde byl v roce 2005 jmenován šéfdirigentem. Nastudoval zde mimo jiné například Verdiho Traviatu, Smetanovo Tajemství, Mozartovu operu Cosi fan tutte a operu A. Zemlinského Křídový kruh, která byla oceněna cenou ředitelky festivalu Opera 2007 a představení bylo vysíláno Českým rozhlasem a bylo též úspěšně uvedeno v německém Pasově. Tomáš Hála absolvoval varhanní improvizaci u prof. J. Vodrážky, dirigentskou stáž u Z. Košlera v Národním divadle, zúčastnil se skladatelských kurzů v Bayreuthu, dirigentských kurzů ve Výmaru, byl stipendistou Bayreuther Festspiele, stážistou barokního studia ve Versailles a Pařížské opery u M. Minkowského. Z jeho skladatelské tvorby vzbudila pozornost komorní opera Vejstupný syn, která byla uvedena na tuzemských festivalech a byla natočena Českým rozhlasem a televizí. Tomáš Hála spolupracuje se symfonickými orchestry (Pražský symfonický orchestr, FOK, Pražská komorní filharmonie, Jihočeská komorní filharmonie, Talichův komorní orchestr - v tomto roce premiéra opery Z. Michlerové Pramen a G. Gershwina Blue Monday). Také spolupracuje s Českým rozhlasem, Mezinárodním hudebním festivalem Pražské jaro a jako klavírista a varhaník koncertuje s významnými umělci (E. Urbanová, R. Janál, B. Sojková, atd.). Od roku 2008 rovněž pedagogicky působí na Pražské konzervatoři.