Kmen
Ukrajina 2014
středa | 22. 10. 2014 | 20.00 | 2D |
st, 22. 20.00 Hluchoněmý mladík, novic ve specializované internátní škole, je nucen přijmout drsná „kmenová" pravidla místních chovanců. Nečekané citové vzplanutí vůči jedné z konkubín vůdce bandy jej však vžene do situace, z níž není úniku. Režisér komunikuje s publikem výhradně prostřednictvím znakové řeči, způsobem fascinujícím a novým i pro zkušeného diváka. Režie: Miroslav Slaboshpitsky, Hrají: Grigoriy Fesenko, Yana Novikova …
Kmen
Plemja
Krimi / Drama
Ukrajina / Nizozemsko, 2014, 130 min
Režie: Miroslav Slaboshpitsky
Scénář: Miroslav Slaboshpitsky
Kamera: Valentyn Vasjanovyč
Hudba: Sergey Stepanskiy
Hrají: Grigoriy Fesenko, Yana Novikova, Rosa Babiy, Alexander Dsiadevich, Yaroslav Biletskiy, Ivan Tishko, Alexander Osadchiy
Hluchoněmý teenager Sergey nastoupí do specializované internátní školy. Aby zde „přežil", stává se členem divoké organizace, tzv. kmene. Postupně se sžívá s místním prostředím a přizpůsobuje se jeho režimu. Náhodný sex s jednou z kmenových konkubín však přeroste v lásku a Sergey tak proti své vůli musí porušit všechna nepsaná pravidla společenské hierarchie kmene.(Film Europe)
Stejně jako v ostatních disciplínách tvoří i v kinematografii základ produkce filmy pohybující se v povědomém terénu, vycházející z už dávno objevených a důkladně vyzkoušených schémat. K radosti těch, kteří se rádi nechávají vést po cestách neprozkoumaných, se čas od času objeví filmař vizionář s nápady, jež atakují zažitý způsob vnímání filmových děl. Takovým tvůrcem je i Myroslav Slabošpyckyj, který letos v květnu vzbudil pozdvižení v Cannes se svým radikálním debutem Kmen. Hluchoněmý mladík, novic ve specializované internátní škole, je nucen přijmout drsná „kmenová" pravidla místních chovanců. Nečekané citové vzplanutí vůči jedné z konkubín vůdce bandy jej však vžene do situace, z níž není úniku. Režisér komunikuje s publikem výhradně prostřednictvím znakové řeči, způsobem fascinujícím a novým i pro zkušeného diváka. „Chtěl jsem natočit realističtější, přirozenější verzi němého filmu, jemuž by diváci snadno porozuměli. Znaková řeč je jako tanec, balet, pantomima, divadlo kabuki atd. Grotesknost je ale jen zdánlivá, lidé tak skutečně komunikují," dodává Slabošpyckyj.(MFF Karlovy Vary)